Bij deze presenteer ik mijn nieuwe werk Hunters-Gatherers uit de serie: Brave New World. Acryl op canvas – 100/150 cm.
De moderne 21eeuwse (westerse) mens. Hij jaagt, hij verzameld. Het mannetje, het vrouwtje, ze verzamelen zij aan zij. Ze verzamelen, non stop/ 24-7. De verworven items wordt mee genomen naar het eigen territorium. Hier wordt het alsnog aan een tweede blik onderworpen en getoond aan de gemeenschap voor goedkeuring. Het is vonkelnieuw, nieuwer dan het nieuw van gisteren. Met dit item kan er een nieuwe trede op de sociale ladder gestegen worden. Nee, hier geen honger of dorst. Wel een knagend verlangen.
Over Brave New World:
Brave new world is de titel van deze reeks. De titel is ontleent aan een dystopische science fiction roman van Aldous Huxley (1932). Aldous gaf 75 jaar geleden een blik op een ‘schijnbaar’ perfect georganiseerde maar ook angstaanjagende perfecte wereld. Dit wereld beeld en angst visioen is ondanks de eventuele gedateerdheid nog altijd actueel of moet ik zeggen actueler dan toen.
Voor andere werken uit de serie zie
De galerij is niet gevonden!
(English)
Hunter– Gatherer (Jager- Verzamelaar)
Hereby I present to you my new work; Hunter– Gatherer. Part of the Brave New World series. Acryl on canvas – 100/150 cm.
21th century modern (western) man. It hunts, it gathers. We witness a male and female collecting, side by side. They collect non-stop/24-7. The obtained objects are brought home. It will be submitted to a second look and shown to the community for approval. It is brand-new, even fresher than yesterdays new. Ranked a level higher on the social ladder now. No, we are not hungry or thirsty anymore just hunted by a nagging desire.
About Brave New World:
·Brave new world is the title of these series. The title is based and inspired on a distopic science fiction novel by Aldous Huxley (1932). Aldous created a vision of a future prospect, 75 years ago. He created an ostensible ‘perfect & well-organized world that is frightening and suffocating at the same time. This worldview and vision of anxiety is despite of the fact that it is somewhat out-dated still urgent or maybe more urgent than it was back then.
Groepstentoonstelling- ter ere van 25 jaar Mondriaanhuis
25september -19.30- Opening tentoonstelling- 25 x25 x 25 in het Mondriaanhuis, Amersfoort.
Vorige week de breefing (+rondleiding en lunch) gehad over de op handen zijnde expositie 25X 25 X 25 in het Mondriaanhuis te Amersfoort.
25 ‘ Ploegh’ kunstenaars (waaronder ik) gaan aan de slag met een werk over Mondriaan of op Mondriaan geïnspireerd.Dit was mijn eerste bijeenkomst waarbij ik als nieuw lid ook andere leden ontmoette. Ik zie het wel zitten allemaal, leuke ploegh tot zover! Ik zit al midden in het maak proces! Meer lezen over 25 x 25 x 25 zie link https://lnkd.in/eRup8Ag
Vooraankondiging Nieuwe leden expo in Galerie de Ploeg
Dit najaar doe ik ook mee met de nieuwe leden expo van galerie de Ploegh. Deze expositie zal plaats vinden van donderdag 5 september tot zondag 29 september. Hierover later meer!
(English)
25 x 25 x 25 @ the Mondriaanhuis
Group exposition- in honor of 25 year Mondriaanhuis
25September – Opening exhibition@ 19.30 hours – 25 x25 x 25 in het Mondriaanhuis, Amersfoort.
Last week the selected artist got a breefing (and tour + lunch) about the coming exhibition 25X 25 X 25 @ the Mondriaanhuis in Amersfoort. 25 ‘Ploegh’, artists (including me) are invited to make an artwork about on or inspired on Piet Mondriaan. This was my first meeting as new Ploegh member to meet other Ploegh artist aswell. Like it so far! I am already tangled up in the creating proces.
Proclamation New members exhibition @ Galerie de Ploeg
This fall I also participate in a new members exhibition. This exhibition will take place @ Galerie de Ploegh from donderdag 5 September till zondag 29 September. Keep you posted.
Wat mijn eigen bedachte selectie criteria voor helden betreft; zij is mijn (anti) heldin, held voor meer dan een reden. 1- Een klassiek geschoolde zwarte muzikante, die niet vanzelfsprekend een vak opleiding kon genieten. Na highschool en de NY school of Arts, melde ze zich aan voor de Curtis Institute Of Music In Philadelphia. En werd daar afgewezen vanwege haar huidskleur. Deze pijnlijke ervaring is de voedingsbodem geweest voor haar activisme. 2- In die tijd als vrouw een iconische muzikale positie verwerven die artiesten als David Bowie liet twijfelen over hun eigen talenten.
Ik ben een witte ‘bevoorrechte’ vrouw maar een vrouw ! Geboren in een andere tijd maar toch ook moeten knokken voor mijn plekje in de wereld als mens, zeker ook als vrouw. Daarnaast kan elke vrouw zich identificeren met elke strijd tegen ongelijkheid, ook als het niet haar eigen strijd is.
Terug kijkend in mijn eigen familie geschiedenis zie ik een ketting van slimme en ondernemende vrouwen voor mij. Deze vrouwen zijn mijn moeder en grootmoeders. Zij werden niet in staat gesteld om en te trouwen en tegelijkertijd een onafhankelijk bestaan te leiden. Ik behoor tot de generatie uit die keten die onafhankelijk is en onafhankelijke keuzes kon maken. Geïnspireerd door hun verhalen en de alles overstijgende soul/ jazz van Nina Simone, voel ik deze strijd nog altijd in mij, als een strijd die wereldwijd, in ieder geval, nog niet gestreden is.
Nina Simone was mooi, begaafd en militant. Haar exceptionele stem reikte al ver maar zij bracht het naar een nog hoger niveau met haar politieke provocaties, activisme en het aanzetten tot verandering.
In Sugar In my Bowl bezingt Nina een vrouw met een verlangen naar simpele maar de goeie dingen uit het leven. Deze songtekst zegt meer dan duizend woorden.
“I Want A Little Sugar In My Bowl”
I want a little sugar In my bowl I want a little sweetness Down in my soul I could stand some lovin’ Oh so bad I feel so funny and I feel so sad
I want a little steam On my clothes Maybe I can fix things up So they’ll go Whatsa matter Daddy Come on, save my soul I need some sugar in my bowl I ain’t foolin’ I want some sugar in my bowl
You been acting different I’ve been told Soothe me I want some sugar in my bowl I want some steam On my clothes Maybe I can fix things up so they’ll go Whatsa matter Daddy Come on, save my soul I want some sugar in my bowl I ain’t foolin’ I want some sugar hmmm”
The Pop Up expositie is van Juli tot eind augustus. @ theater de spiegel, Zwolle
Sugar In My Bowl & Pop Up Museum
(English)
Limited & signed art-print 1/1 on canvas 120/80cm
Presenting to you number 4 of the Heroes series. Here is my tribute to Nina Simone. Sugar In My Bowl
As far as my own set selection criteria goes; for me she is a (anti) hero, heroin for more than one reason. 1- Here is a black woman who became a classic schooled musician, but not without a fight. After high school and the New York School of Arts she applied to the Curtis Institute Of Music In Philadelphia. They turned her down because she was black. This painful experience had a big influence on her and finally made her an activist singer. 2- in those days she managed to claim her position as an iconic female musician in a male dominated world. And she made David Bowie question his own talent.
I am a white privileged woman, but a woman. Born in a different era but still I too had to put up a bit of a fight to get where I am today. I think every woman understands a fight for any form of equality even if it is not her own.
Looking back in my own family history I see a chain of bright and ventures women. The ones before me are my mother and grandmothers. When they were young, they were not abled to get married and be independent at the same time. I am part of the generation that is or can be. I am inspired by their stories and a crossing border, cutting edge, woman like Nina Simone. Still I feel strongly that worldwide this battle is not won yet.
Nina Simone was beautiful, gifted and militant at the same time.
Her exceptional voice reached far but she pushed her talent and boundaries and used it to challenge politics and to provoke change.
Sugar In My Bowl is a song about a woman desiring the simple but good tings in life. These lyrics express a thousand words!
“I Want A Little Sugar In My Bowl”
I want a little sugar In my bowl I want a little sweetness Down in my soul I could stand some lovin’ Oh so bad I feel so funny and I feel so sad
I want a little steam On my clothes Maybe I can fix things up So they’ll go Whatsa matter Daddy Come on, save my soul I need some sugar in my bowl I ain’t foolin’ I want some sugar in my bowl
You been acting different I’ve been told Soothe me I want some sugar in my bowl I want some steam On my clothes Maybe I can fix things up so they’ll go Whatsa matter Daddy Come on, save my soul I want some sugar in my bowl I ain’t foolin’ I want some sugar hmmm
The Pop Up exhibition is from July till the end of August.
Het doel was de leerlingen van De Ambelt uitdagen verder uit hun comfortzone te komen en te onderzoeken of kunst iets voor hen betekent. We hebben met de leerlingen ook onderzocht of hun belevingswereld te verenigen valt met ‘kunst’ en ambacht. Daarna zijn we samen een co-creatie gaan maken. Dit alles is ook door de leerlingen zelf vast gelegd middels vlogs, en filmpjes die ze ook in het kader van het project moesten maken (onder leiding van Corine Aalvanger)
Bij deze presenteer ik 4 nieuwe verbals: Extra Blond, (Contemporary) Slavery, Leftie en This Agression (will not stand)
Collage; bierviltje, acrylverf en correctielint op canvas op houten frame
Extra blond verwijst naar mijn eigen blonde haar en alle vooroordelen over blondines. Een blondine is of wel een dom dan wel sexy blondje In mij geval kan ik melden; ik vind mijzelf niet dom ……..
(English)
Collage: a beermat, some correction tape and white acrylic paint on canvas on a wooden frame.
Part of the Remains Of Today series
Extra blond is referring to my own hair colour and all prejudice about blonds. Either we are dumb, sexy or sexy and dumb! In my case I state; do not consider myself a dummy!
Contemporary Slavery (verbal no.. 15)
Collage: 1 gevonden object, een kledinglabel van een kledingmerk op katoen gestikt op houten frame.
De vindlocatie van dit stukje textiel was bij het stoplicht, hoek Rieteweg- Ceintuurbaan, Zwolle. Dit stukje-stof -plaklabel refereert naar zowel onze wegwerp maatschappij als naar moderne slavernij die plaatsvindtin de 3e wereld textielfabrieken en katoenvelden. Waar sommige gewoon goedkope mode willen heeft voor anderen hun arbeid en bestaan geen waarde. Een paradox.
(English)
(Contemporary) Slavery (verbal no.15)
Collage: cotton and stitched label on a wooden frame
Part of the Remains Of Today series
I found this label next to a traffic light in Zwolle nearby my atelier. This piece of art is addressing both to our convenience society as to modern slavery. Modern slavery takes place in 3th world textile factories and cotton fields. While some are ‘cheap’ in fashion, others endure and suffer a life with no, or hardly any value at all.
Leftie (verbal no. 16)
Collage: gevonden plastic tas en gaffa tape op houten frame
Dit werk bevat 1 gevonden object, een plastic tas, gevonden nabij CS Zwolle. Plastic afval in onze straten laten zien hoeveel we om onze omgeving geven. De mensheid zal over niet al te lange tijd in staat zijn naar alternatieve planeten te reizen (Mars) en droomt ervan het te koloniseren zoals we onze aarde ook gekoloniseerd hebben. Hoe kan het tegelijkertijd bestaan, zoveel kennis, wijsheid en immense stompzinnigheid? Wat betreft het woord leftie, het past me wel.
(Eng)
Leftie (verbal no. 16)
Collage: found plastic bag and gaffer tape on a wooden frame
This artwork only contains one found object, a plastic bag found near central station Zwolle. Plastic waste and other trash on the streets shows how much we are involved in our environment. Mankind soon will be able to travel to an alternative planet (Mars), and is dreaming of colonizing it. How can it exist at the same time: this great wisdom and immense stupidity? Concerning the word Leftie, I think it suits me well!
This Aggression Will Not Stand verbal no. 17.
Collage: letters en een bulls Eye uit tijdschriften en kranten en acrylverf op canvas op houten frame
Ik heb kennis gemaakt met deze stellige uitspraak in de cultfilm The Big Lebowski van de Coen brothers. De personage Walter Sobschak (gespeeld door John Goodman) is een Vietnam veteraan die denkt dat hij Joods is, zit vol met onderdrukte agressie. Hij bezigt deze zin ‘ This aggression will not stand’ te pas en te onpas en met een nogal agressieve intonatie. Een mooi contrast met personage Jeffrey Lebowski, alias de Dude of El Duderino (gespeeld door Jeff Bridges). Hij, de dude, is een levensgenieter, halve hippie en pacifistische vriendelijke luiaard die het liefst vreedzaam en onder invloed van een jointje de wereld tegemoet treed. Deze film heeft terecht een cult status net als de Coen brothers zelf. Maar deze uitspraak van Walter, later ook geadopteerd door de zachtaardige Dude, is zelf ook iconisch geworden. Wat ik er mooi aan vind is de tegenstelling in de zin zelf.
(English)
This Aggression Will Not Stand (verbal nr 17)
Collage: characters from magazines and newspapers and red acrylic paint on a wooden frame
Part of the Remains Of Today series
I got to know this firm line in the cult film The Big Lebowski by the brothers Coen. The character Walter Shobshak (played by John Goodman) is a Vietnam veteran who thinks he’s Jewish. He is filled with repressed aggression. He uses this phrase ‘ This aggression will not stand’ every now and then with rather aggressive intonation. This character stands in great contrast with, movie character, Jeffrey Lebowski, alias the Dude or El Duderino (played by Jeff Bridges). He is this friendly but lazy pacifistic hedonist that encounters the world peacefully and permanent under influence of soft drugs. This film has reached a cult status, as goes for the Coen Brothers too. But this statement, later on adopted by gentle Dude became iconic as well. I do appreciate the contradiction of it.
Alle verbals zie gallery///// All verbals see gallery
(for english scroll down) De commissie externe expositie’s van Galerie de Ploegh heeft mij samen met 24 andere deelnemers geselecteerd voor deelname aan de expo 25 x 25 x 25. Het thema is Mondriaan in de breedste zin van het woord. Restrictie: de maat 25 X 25 X 25
Deze expositie is ter ere van 25 jaar Mondriaanhuis en wordt georganiseerd door galerie de Ploegh.
De tentoonstelling zal gaan plaats vinden van 22 september 2019 t/m 8 maart in het Mondriaanhuis, Amersfoort. Later meer hierover!
25 x 25 x 25
The commission external exhibitions of de Ploegh gallery selected me and 24 other artist for participation in exhibition 25 x 25 x 25. The theme is Mondriaan (in the broadest sense). Restriction: size 25 x 25 x 25
This exhibition is in honor of 25 years house of Mondriaan and is organized by de Ploegh Gallery.
The exhibition wil take place september 22th til march 8th 2020 at the Mondriaanhuis, Amersfoort. (NL). Keep you posted.
De 26e editie van de Kunstschouw wordt van 15 t/m 23 juni 2019 gehouden. Het is een route met een breed scala aan mooie, spannende en onverwachte hedendaagse kunst.
Ik ben een van de deelnemende kunstenaars van de Kunstschouw 2019. U kunt mijn werk bekijken op locatie Fletcher Hotel (Landgoed Moermond), Renesse.
Het bestuur van de Stichting Kunstschouw Westerschouwen nodigt u uit voor de officiële opening van de 26eKunstschouw op vrijdag 14 juni a.s. om 20.00 uur in de Hervormde kerk aan de ring in Haamstede.
Tevens is er een opening- op locatie- in het Fletcher Hotel. Bij deze opening is er gelegenheid ‘ons’ (zie deelnemende kunstenaars) te ontmoeten en ons werk te bekijken. Deze opening vind plaats op woensdag 19 juni vanaf 20u.
Vanaf woensdag avond zal ik dagelijks afwisselend op locatie aanwezig zijn. Wilt u mij spreken of ontmoeten is het raadzaam een afspraak te maken. Er is verder altijd iemand van ons aanwezig op locatie tussen 11 en 17u.
(English) Kunstschouw (Art-watch) Zeeland, 2019
The 26e edition of the Kunstschouw will take place from June 15 till June 23 th, 2019. It is an art-route with a wide range of beautiful, exciting and unexpected contemporary art.
I am one of the participating artist of the Kunstschouw 2019. You can encounter-meet me and my work on location Fletcher Hotel ( Moermond Estate), Renesse.
The board of the Kunstschouw foundation Westerschouwen invites you for the official opening of the 26th edition on Fryday, June 14th at 20.00 hours at the Reformed church at ring Haamstede.
Furthermore theres an separate opening at location Fletcher Hotel. With this opening there’s opportunity to meet us, the location artist and our works. This opening will take place on Wednesday June 19th at 20.00 u.
From Wednesday evening you can spot me daily, off and on, on location (till Sunday June 23 th) If you wish to meet me in person it is best to make an appointment. Otherwise there is always someone present between 11 and 17.00 hours.
“Dearly beloved We are gathered here today To get through this thing called life
Electric word life It means forever and that’s a mighty long time But I’m here to tell you There’s something else The after world
A world of never ending happiness You can always see the sun, day or night“…………
Met deze woorden gidste Prince je zijn uitzinnige ‘Lets Go Crazy’in. The afterworld, is waar hij nu is. Ik hoop dat het aan zijn verwachtingen voldoet.
Met dit nummer heb ik in 1984 kennis gemaakt met Prince. Niet helemaal waar als ik eerlijk ben. Daarvoor was ik al door mijn buurjongen met Prince in aanraking gebracht., Hij was een groot Prince fan en speelde zijn nummers virtuoos na op zijn electrische gitaar. Maar ik was toen niet direct onder de indruk van Prince (was er nog niet klaar voor), Ik vond het een ego trippende Jimmy Hendrix variant. Maar ik had het natuurlijk mis.
Dus eigenlijk de tweede introductie was op een feestje bij een vriend of vriendin (dat kan ik me niet meer herinneren). Zij/hij had de video Purple Rain gehuurd . Een dun verhaaltje maar de muziek kwam keihard binnen. (op dat zelfde moment stond New Years Day van U2 ook hoog in de hitlijsten- muziek die je binnenste buiten keert- als een urgente oerkracht) Dus dan ben je 14-15 jaar oud en wordt in het gezicht geslagen met een gevoel van opwinding, verandering, opstand en extravaganza. Het zou zomaar kunnen gebeuren, het was duidelijk aanwezig, deze buitensporige energie.
Op dat zelfde moment was ik mij zelf aan het ontdekken, in plaats van groepsdier als individu wachtend om vorm te krijgen. Door een aangeboren aversie tegen traditie en verwachtingen voelde ik me wel eens verloren van tijd tot tijd. Het leek zoveel makkelijker gewoon te in en aan te passen als een stukje van een grotere puzzel. Jammer genoeg, dat was niet ik.
Als het niet voor mijn helden was geweest zou ik me tot op de dag van vandaag on-aangesloten voelen . Het feit dat zij bestonden maakte me bewust van het feit dat anders zijn juist een groot pluspunt kan zijn
Wat Prince betreft, want dit is zijn spreekwoordelijke podium- hij was onnavolgbaar in zijn onuitputtelijke bron aan creativiteit, Daar had hij zoveel van dat het constant stroomde, altijd voor de troepen uit, ongebreideld met groot en zichtbaar plezier. Deze man, een muzikant pur sang. Een muzikant die zich opwond over goedkope, commercieel en slecht geproduceerde muziek. Die er voor koos geen SLAAF te zijn van de muziek industrie., zijn eigen pad koos. Maar tegelijkertijd ook muzikale foutjes en missers had.
In de beeldende kunst is er veel vrijheid maar ook veel rigiditeit en dogma’s. Mijzelf, Ik kan me ook niet beheersen als het gaat om creativiteit. Het is mijn zwakte en mijn kracht. Lucide of vaag? Ik heb wel geworsteld met deze karakteristiek. Maar ik kan me verheugen in de gedachte dat de weg naar Rome vele wegen kent zelfs asymmetrische, excentrische en beautiful ones*
In de achtergrond tref je Jimmy Hendrix (staand) en Sly Stone (springend) beide rolmodellen voor Prince
*Helden- Heroes- gallery
(English)
The Afterlife is nr. 3 from the Heroes* series.
“Dearly beloved We are gathered here today To get through this thing called life
Electric word life It means forever and that’s a mighty long time But I’m here to tell you There’s something else The after world
A world of never ending happiness You can always see the sun, day or night“…………
With these words you’re guided into Princes unprecedented ‘Lets Go Crazy’. The afterworld, that’s were he’s at now. Hopefully it fits his expectations.
This is how I got introduced to Prince in 1984. Not entirely true if I am honest. Before that, by my neighbor, he was complete and utterly Prince adapt and played his songs virtuous on his electric guitar. He was the first to introduce Prince to me and at the same time impressing me with his guitar skills. But really, I was not directly blown away by Prince. At first I thought he was a big egomaniac that looked and acted like Jimmy Hendrix. Of course, I stood corrected.
So the second introduction was at a party of a friend. She or he (I can’t remember) had rented the ‘video’ Purple Rain. A thin storyline but the music had impact. (At the same time New Years Day of U2 was high in the charts- music that flips you inside out- an urgent-as a force of nature). So, your 14-15 years old and got slapped in the face with a sense of excitement, change, revolt and extravaganza. It might happen, it could happen, it was clearly present, this outrageous energy.
As for Prince, as this is his proverbial stage, he was unparalleled in his flood of creativity. He had so much of it that it flowed constantly, always ahead of everyone, unconstrained and with great and visible joy. This man, a musician pur sang, a musician that got annoyed over commercial and shallow produced music. Who choose not to become a SLAVE of the music industry, followed his own path. And at the same time made musical flaws and mistakes too.
In this period I was also discovering my self as being not one of the flock but as an individual waiting to get shape . Due to an inborn aversion to traditions and expectations, I felt kind of lost from time to time. It seems so much easier, fitting and blending as a piece of a greater puzzle. This was –unfortunately- not for me.
If it wasn’t for them, my heroes, I might remain puzzled how to fit in my entire life. But the fact they existed proofed that oddness was in fact a great asset of life!.
In my line of work there is a lot of freedom but also a lot of rigidness and lets call it dogmas. Me, I can’t constrain my self if it comes to creativity. It is my weakness and my strength. Am I lucid or hazy? I did struggle with this characteristic. But than I feel at ease with the thought that there are many roads to Rome, even asymmetrical ones, eccentric ones and …… beautiful ones*
In the background both Jimmy Hendrix (standing) and Sly Stone (jumping) both role models for Prince.
Collage; nummers, streepjescode en etiket op overblijfsel van vlaggenstof.
scroll down for English
The Numbers That Shows toont willekeurige getallen. Deze getallen zeggen iets binnen een bepaalde context. Daarbuiten zijn het gewoon getallen. In onze wereld van grafieken, koopkrachtplaatjes, verkiezingspolls, statistieken, rapportcijfers, rentepercentages, beursnoteringen enzovoort, koppelen we allerlei -emoties- of rationele keuzes en handelingen- aan cijfers. Maar cijfers kunnen hardvochtig zijn als het gaat om de notatie van slachtoffers (mens-dier) van rampen, oorlogen, stalbranden en verdwijnende biodiversiteit. Of cijfers over hongerlijdende, niet naar schoolgaanden en de onderdrukten. Maar daarentegen kunnen cijfers ook suggereren dat alles op rolletjes loopt of verhullen hoe echt het eigenlijk gaat. Wie zijn wij? Zijn wij slechts een nummer, a number that shows?
(Eng) The Number That Shows
Verbal nr. 13 – numbers, stripe code, labelt on flag fabric.
The Numbers That Shows shows random picked numbers. These numbers mean The Numbers That Show shows some random picked numbers. These numbers mean something within a certain context. Besides the context they are just numbers. In our world of diagrams, exit polls, statistics, term results, interest, index, quotations and so on, we connect emotion or rational choice and action to these figures. But figures can be stone-cold if it concerns notation of victims (human and animal) of disaster, wars, stable fires, disappearing biodiversity or figures about starvation, non educated or repressed. On the other hand it can also suggest that everything is just hunky dory! Who are we? Are we merely a number of the many, a number that shows?
(scroll down for English) Hier bij presenteer ik verbal nr. 11 en 12 Faith en Gutmensch
Faith -(verbal nr. 12)
Collage: zwart wit screenprint en rode acrylverf op plastic op houten frame
Onderdeel van de Remains Of Today Serie
Faith – Vertrouwen, het fundament onder elke religie. Universeel maar divers in interpretatie. Wie of wat we vertrouwen, volgen of naleven dat is meer dan ooit de vraag!
Collage: papieren letters uit tijdschriften en kranten en lak op inpakpapier op houten frame
Onderdeel van de Remains Of Today Serie
HHet woord Gutmensch wordt hier uitgelicht . Dit woord moet met enige ironie gelezen worden. Een sarcastische typering van een politiek correct persoon, de barmhartige Samaritaan die bevestiging zoekt. Een woord dat geclaimd, gebruikt en wellicht ook uitgevonden is door de rivaal van de Gutmensch. Ik nodig iedereen uit het woord te omarmen en er ook naar te handelen, totdat de gutmensch maatschappelijk zo ingebed is dat de meerderheid een mens is, als de meeste mensen, in basis- goed!? Wat zou daar eigenlijk op tegen zijn?
Hereby I present verbal nr 11 and 12- Faith & Gutmensch
Faith -(verbal nr. 12)
Collage: black and white screen-printing and red acrylic paint on plastic on a wooden frame
Part of the Remains Of Today series
Faith -Trust, the word religion is founded on. It is a universal word but divers in interpretation. Whom or what do we have faith in that’s more than ever the question.
Collage: paper characters from magazines and newspapers on wrapping-paper on a wooden frame
Part of the Remains Of Today series
The word Gut mensch is on display. This word must be read with a little irony. A sarcastic typecast of a political correct person. Are we talking about The Good Samaritan who seeks approval? A word claimed, used and maybe invented by the rivals of the gut mensch. I invite you all to embrace the word and act like it, until a gut mensch is truly embedded and merely a mensch as most men are- good!