Dramatisch modeltekenen

Gisteren en vandaag workshops gegeven voor de ‘Kunstkick’ van de Cultuurkoepel Hardenberg. De leerlingen kregen de opdracht voor elkaar te poseren met een enigszins (zelf gekozen of door de klas gekozen) dramatische pose. Vervolgens kregen ze na een paar studies van 5 minuten, 1 minuut per pose en tot slot met links. Gisteren TL leerlingen, vandaag Havo/ VWO. De meeste hebben zich vol overgave op de modeltekeningen gestort, bij sommigen was het een worsteling, bij anderen zag je per tekening verbetering!

Voorbeeld tekeningen en teken tips
Uitleg over verkortingen en perspectief

Fenix

Mijn laatste schilderij Fenix.

In dit schilderij zien we een jongen van ongeveer 8 jaar oud, zijn handen besmeurd met zwarte vloeistof. De vloeistof druppelt van zijn handen naar beneden waar het versmelt met de, even zo, plakkerige zwarte grond. Als we onze blik naar beneden laten glijden ontdekken we een zanderig stukje strand. Op de bodem vinden we een in olie gedompelde vogel die haar vleugels spreid en zich opricht van wat haar vermoord, als een feniks uit de vlammen.

Fenix, acryl op doek, 2 m h/50cm b/

In this painting we see a boy of approx. 8 years old, his hands covered in black fluid. The fluid drips down and submerges with the soil, which is equally blemished with the sticky black stuff. Looking down an open spot reveals a sandy beach. On the bottom an oil covered bird spread her wings and tries to emerge from what’s killing her. Like a phoenix from the flames.

Beast 2017

Bij deze presenteer ik mijn laatste kunstwerk ‘Beast’. Beast is een sculptuur van 2 meter hoog/ 80 breed en 50 diep. Een post apocalyptisch dier, gedeformeerd en gemuteerd probeert het te overleven en zich voort te planten want dat is nou eenmaal de natuur. Het is ook een metafoor voor het beestachtige in de mens, een hedendaagse Guernica.

Hereby I present my latest artwork ‘Beast’. Beast is a sculpture of 2m high/ 80cm wide and 50cm deep. A post-apocalyptic animal, deformed and mutated, tries to survive and breed because that’s nature’s nature. It’s also a metaphor for the beast in man, a contemporary Guernica.

Sculptuur/Beast 2017- 30% readymade- 2.00h/ 80b/50d/diverse materials

publicatie Metropolieten

Publicatie Metropolieten

 

In dit boekje leg ik mijn gedachten achter de werken en de serie bloot en het gene dat mij inspireert.

Een aantal van deze werken zijn ook in grand cafe Public, Zwolle te zien tot eind februari 2017.

Veel kijk en/of lees plezier.

Deze publicatie is gemaakt door Alyssa Koycak 2017, student media vormgeving (niveau 4) Apeldoorn. Als onderdeel van haar curriculum moest ze een externe opdracht maken.

PS: het is voor mij een relatief nieuw medium ‘Isuu’. Dus ik zou het erg op prijs stellen als je/u feedback geeft op de wijze van presenteren.

Is het duidelijk, zit er niet te veel ‘ruis’ omheen?

Ik hoor het graag.

Publication Metropolitans

In this booklet I uncover my thoughts behind the series of artworks and my daily inspiration. Some of these works are exposed by grand café Public, Zwolle until februari 2017.

Hope you’ll enjoy reading / viewing it.

This publication is made by Alyssa Koyzak 2017, student at school of media and design, Apeldoorn. As part of her curriculum she had to do an external assignment.

PS: for me it’s an relatively new medium, so I would appreciate it if you give me some feedback on the way it is presented. Let me know!

 

 

Expositie @ Public, Zwolle

 

Vanaf vandaag kunt u mijn werk zien bij Grand Cafe Public. ‘Public Expo’ is een initiatief van Dennie Boxem en ik bijt de spits af in het nieuwe jaar. Volgende week maandag is de officiële opening, u bent van harte welkom.

Grand Cafe Public; Blijmarkt 23, Zwolle

———————– PERSBERICHT ———————–

Eerste officiële opening van Public Expo

ZWOLLE – Iedereen is welkom op maandag 9 januari vanaf 16:30 uur voor grandcafé Public’s eerste officiële opening van ‘Public Expo’.

Hoewel het grandcafé altijd al schilderijen had hangen, wil zij met ‘Public Expo’ kunstenaar en publiek een kans geven om elkaar te ontmoeten. Op de openingsavond wordt de bezoeker, naast een selectie van kunstwerken, voorzien van een gratis borrelhapje, gezellige live muziek en een leuke mogelijkheid om met de maker van de kunstwerken te spreken. Tevens biedt grandcafé Public 10% korting op alle maaltijden.

De exposities van ‘Public Expo’ duren telkens twee maanden. Eerste exposerende kunstenares is Marit Otto. Kenmerkend voor haar werk is de centrale rol voor de mens in vorm en gedrag, dat vaak wordt weerspiegeld in actuele thema’s. Haar werk vertoont een spannende tweeledigheid. Enerzijds is haar werk esthetisch om te zien, tegelijkertijd schuilt er een soort onbehagen in.

Om de twee maanden vertoont ‘Public Expo’ werk van een andere kunstenaar. De openingsavond zal elke eerste maandag van de oneven maanden plaatsvinden. Grandcafé Public is gesitueerd aan de Blijmarkt 23 tegenover museum De Fundatie. Mocht u op de hoogte willen blijven, ‘Public Expo’ is te volgen op Facebook via https://www.facebook.com/expopubliczwolle/.

———————————————————-Noot voor de redactie: voor meer informatie kunt u contact opnemen met Dennie Boxem: 0642314377

Mijn werk nu ook bij Art Olive.

Naast de Saatchi Gallery waar mijn werk internationaal wordt aangeboden wordt mijn werk nu ook bij Art Olive aangeboden. Art Olive richt zich meer op de Nederlandse markt. Ik heb ontdekt dat een goed aangeschreven internet Gallery eigenlijk net zoveel voor een kunstenaar kan doen als een fysieke gallery. Misschien wel meer omdat een online gallery een groter publiek bereikt. Afgelopen jaar heb ik via Saatchi twee werken verkocht, die respectievelijk in Dallas en Chicago terecht zijn gekomen. Het lijkt er dus op dat mijn doelgroep zich momenteel in Amerika zit. Maar dat zou in theorie zo kunnen veranderen. Ik ben benieuwd of Art Olive mijn werk lokaal ook zo onder de aandacht kan brengen.

Marit@ArtOlive

Marit @ Saatchi

Besides the international representation at the Saatchi Gallery is my work also presented at Art Olive, a Dutch (online) gallery. I recently discovered that a quality online gallery can do as much for an artist as a regular gallery. Maybe even more because of the larger audience. Past year I sold two paintings at the Saatchi Gallery to buyers in Dallas and Chicago. It appears my target-group is American. In theory that could easily shift elsewhere. I am curious if my work gets the same amount of attention local at Art Olive.